Een 'werken bij' website

Een werkenbij website is een onderdeel van de bedrijfswebsite. Het is jouw visitekaartje als werkgever. De reguliere website van een bedrijf heeft vooral het doel om de bedrijfsactiviteiten te tonen of te verkopen. De werken bij website vertelt jouw verhaal als werkgever: waarom is het leuk om er te werken? Welke mensen werken er? Wat is de cultuur? In welke vakgebieden wordt er gewerkt? Welke vacatures zijn er doorgaans en welke staan er nu open? Om een goede indruk over te brengen bestaat een werkenbij site uit veel visuele content: foto's en video's. Idealiter zijn juist de medewerkers in beeld.

 

Het is een veel gevallen een zelfstandig opererende website die gelinkt is aan de bedrijfswebsite. Doordat de site dezelfde look en feel heeft ervaart de bezoeker niet dat het een losstaande website is. Een van de redenen waarom het een losstaande website is betreft de doelstelling van de website. Naast informeren is de website gericht op conversie: doel is om sollicitaties te ontvangen. Dat vraagt om extra aandacht voor de opbouw en inrichting van de website.