SV.CO zet in op strategisch recruitment

SV.CO wil graag haar verhaal vertellen vanuit haar rol als werkgever. Nathalie van Kester (HR adviseur): ‘’Als mensen eenmaal bij ons aan tafel zitten zijn ze vaak heel enthousiast. Vooral over onze uitstraling, de informele sfeer, de platte organisatie en onze vooruitstrevendheid. Onze uitdaging is echter om goede mensen aan tafel te krijgen’’. De organisatie werkt daarvoor nu regelmatig samen met externe bureaus. Maar dat geeft minder grip. SV.CO heeft afgelopen maanden samen met de Recruitment Boutique een start gemaakt met de creatie van een recruitment fundament. Doelstelling is om succesvol én meer zelfstandig te kunnen zijn in het aantrekken van personeel.

Over SV.CO

SV.CO produceert al sinds 1978 jaarrond een aantrekkelijke collectie potplanten. SV.CO is een vooruitstrevend bedrijf met een informele sfeer. De organisatie heeft 70 medewerkers in vaste dienst en een flexibele schil met uitzendkrachten daarom heen. Samen zorgen ze ervoor dat er wekelijks 500.000 potplanten worden geproduceerd op een kasoppervlak dat in m2 te vergelijken is met 19 voetbalvelden.

Nathalie over de uitdaging: ‘’ We willen heel graag ons verhaal vertellen en mensen aanspreken voor onze vacatures én stageopdrachten. We investeren graag in de korte, maar ook in de langere termijn. Het opleiden van jonge mensen behoort hierin ook zeker tot de mogelijkheden. Veel van de mensen die we nu spreken kennen ons via via. Maar we merken, zeker in deze tijd, dat het lastig is de juiste mensen aan tafel te krijgen. Zowel buiten als binnen het Westland. We dragen nog niet voldoende uit hoe leuk de organisatie is om voor te werken en hoe trots de medewerkers zijn op het grote aantal mooie en afwisselende producten dat wekelijks richting de klant gaat. Dat is in deze tijd wel hard nodig, want goede krachten in de tuinbouwsector zijn schaars’’.  

De oplossing start met (online) laten zien wie je bent als werkgever. Er was al heel veel aandacht voor product marketing, maar in mindere mate voor arbeidsmarktcommunicatie. De nieuw gemaakte werken bij website is hét vertrekpunt om deze communicatie op te starten. Inmiddels staan de eerste pagina’s online. Deze zomer breiden we ons verhaal verder uit.

Ook heeft SV.CO recruitment software ingezet om sollicitaties – dus privacygevoelige informatie – op een goede manier te kunnen behandelen. Eerst stond alles nog in mailboxen en werden zaken naar elkaar gemaild. Ook zorgt deze oplossing er voor dat de betrokken collega’s veel duidelijker en makkelijker met elkaar kunnen communiceren en evalueren bij een sollicitatieprocedure.

Met deze eerste stappen heeft SV.CO een goede basis aangelegd om zelfstandig succesvol te zijn in het aantrekken van personeel.


«   »