Recensie: Hoe is het om samen te werken met de Recruitment Boutique?

Onlangs heeft de Recruitment Boutique de organisatie European Fruit Cooperation (EFC) geholpen met het versterken van het marketing team op twee posities. EFC is eigenaar van de premium appel en peer merken Kanzi®, Greenstar® and Migo®. Het team is wereldwijd verantwoordelijk voor brand management, marketing en communicatie met één overkoepelend doel: De EFC merken wereldwijd versterken en beter bekend maken als dé geliefde merken voor telers, retailers en consumenten.

 

We vroegen Jan Willem Verloop (Head of Marketing) hoe hij de samenwerking met de Recruitment Boutique heeft ervaren.

Wat was het probleem?

Door de groei ambities van EFC bestond de noodzaak om het Marketing uit te breiden met 2 marketing professionals.

Hoewel EFC eigenaar is van enkele wereldwijd aansprekende consumentenmerken is de organisatie bij buitenwereld en op de arbeidsmarkt niet bekend.

Het was dus lastig om vanuit de naam EFC eenvoudig potentiele kandidaten te attenderen op de interessante marketing vacatures.

 

Hoe is het opgepakt?

De Recruitment Boutique heeft door een gedegen analyse van de organisatie, de functies en de cultuur van EFC een duidelijk profiel geschetst van de ideale kandidaten en waar deze kandidaten gevonden konden worden. Vervolgens heeft de Recruitment Boutique ons bijgestaan om tot aansprekende  vacatureteksten te komen. Middels een met de klant afgestemd advertentieplan zijn de vacatures uitgezet in het hart van de doelgroep. Daarnaast is de Recruitment Boutique zelf ook actief via LinkedIn op zoek gegaan naar geschikte kandidaten.  Dit resulteerde in een groot aantal kwalitatieve sollicitaties.

 

Wat heeft de Recruitment Boutique qua oplossing mogen betekenen?

De meerwaarde van de Recruitment Boutique zit dus enerzijds in een goede/gedegen voorbereiding waardoor er weinig waste ontstaat en de kwaliteit van de sollicitaties op een hoog niveau lag. Daarnaast heeft Erik een zeer adequate opvolging gedaan richting alle kandidaten. Het persoonlijke contact van Erik met de sollicitanten hielp in het enthousiasmeren van de geschikte kandidaten voor de vacatures en voor EFC als organisatie. De voorselectie die de Recruitment Boutique maakte en eenvoudig via het Emply dashboard te volgen was, scheelde ons als opdrachtgever veel tijd en borgde dat de meest geschikte kandidaten werden opgenomen in de selectieprocedure.

 

Wat zijn zaken die die er positief uitsprongen, etc.?

De persoonlijke en professionele aanpak van de Recruitment Boutique, maken dat het proces efficiënt en snel doorlopen is. Erik zit boven op de bal, schakelt snel en weet het proces zodanig aan te jagen dat het proces geen moment stil komt te liggen. Het meedenken in de procedure en aanwezigheid bij alle gesprekken maakten dat Erik de rol van een recruitmentafdeling volledig overnam en ons ondersteunde om zodoende de juiste keuzes te maken in het proces. Gewoon een super prettige en goede begeleiding van A tot Z, waarbij je volledig ontzorgd wordt en waarbij je als klant je volledig kan focussen op het leren kennen van de kandidaten.

 


«   »

Reactie plaatsen

Reacties

Er zijn geen reacties geplaatst.